Sångerska och sångpedagog

onsdag 26 december 2007

Julia

Längesen jag bloggade nu. Har varit på resande fot sen i fredags och flängt land och rike runt! Träffat släkter och firat jul!

Julkonsert i O-sund i lördags, gick ok. Var roligt iaf! Och en massa trevligt med O's släkt blev det med. Sedan en massa mil uppåt i landet för att fira med min sida! Och tack, mormor mådde bra och kunde fira med oss! I like! Det var fett värt! Midnattsmässa igår kväll med. Det är alltid lika hysteriskt innan, men alltid lika mysigt när det håller på. Fick man kanske en liten julkänsla månne? När man sjunger O helga natt och kören faller med i "Folk.." då är det rätt gött!

Idag blåste vi söderut igen. Jullunch med kidsen imorn och det är ju skönare att inte behöva åka så långt!

Hann med att gå en sväng till H och E med idag. Alltid lika mysigt att träffa dem! Glada och roliga, fina, människor! Spännande med nya bebisen som kommer i februari!

På hemvägen tittade vi in till E också. Det var fint att se att de fått det så mysigt i nya huset. Är så glad för deras skull.. Men skickar lite mental energi till dem också.. Det är inte så lätt.. Och småtjejerna har blivit såå stora och ska ut! Oh my, det måste ju betyda att jag är rätt gammal med.. :S

Blev moster i lördags! Till en liten tjej! Kul att se att min generation i släkten faktiskt KAN producera flickebarn! Lilla Julia kom efter fem grabbar! Byter man karl så.. Det är väl så.. jag kan inte påverka ett dugg, mer än i valet av paps.!

Och det händer saker på byn visst! Något mord, eller vad det nu är, inträffade i helgen! I lilla, lilla I-sota! Trodde jag väl aldrig. Men det verkar vara falskt alarm.. En helt vanlig, naturlig, dödsorsak, kanske? Man vet aldrig.. Men inte var det särskilt spännande. Jag söker drama, ja det är sant!

Nu vet jag bestämt att det var en massa mer saker jag egentligen skulle skriva om, men kommer inte ihåg.. imorn, imorn!

Nu blir det mysa för hela slanten! Skönt att komma hem till lägenheten igen!

Inga kommentarer: