Sångerska och sångpedagog

måndag 30 juli 2007

Köp inte en phontratt!

Nu har det gått ännu en dag och jag är faktist, tro det eller ej, på väg i säng. Man blir trött av att inte göra någonting! Har ingen som helst ork, lust eller inspiration till någonting. Det är som att jag inte har något mål, delmål, whatever, att se fram emot. Det är liksom något som ligger och gnager. Har ingen aning om vad det är...

Måste verkligen ta mig för något imorn! Verkligen! Får inte hålla på så här! Tiden bara rinner iväg för mig. Måste iaf aktivera mig en gång per dag!

Ikväll tyckte jag för övrigt att det var en bra idé att hälla het olja på min ena hand! Jupp, skitsmart! Är så disträ att jag glömde att jag satt på en stekpanna med olja i. Satte mig vid datorn istället. Jävlar vad det fräste när jag tog reda på det. Aj aj på handen. Har fått finfina röda märken! Som är uppsvällda också! Najs!

Undrar om det blir skenrep för min del imorn. Är inte speciellt social av mig. Men annars kommer jag väl växa fast här! Men jag vill ju uppmuntra hjärtat att pyssla med sitt xjobb! Isf finns det ju ingen tid för det imorn! Vill så gärna att han ska få bli klar! Vet att han vill det så mycket..

Nu ska jag gå på huse å sedan krypa ner i sängen! Undrar om jag har borstat tänderna idag.. Vill inte ens fundera över det! Tar en sväng med borsten nu istället!

Ska ringa mormor och morfar imorn och fråga om vi får komma ut på ön i helgen! Blir nog så, ja. Ingen flyttpackning med andra ord! Men ett ekonomiskt försvarbart val. Man kan liksom inte spendera pengar där.

Har en bra fråga förresten: Hur får man sångjobb? Skulle så gärna vilja komma igång med såna där solouppdrag igen. Svårt här dock. Har inte så många såna (kantor)kontakter här som brukar vara nödvändigt! Ja ja.. Det är lite sorgset. Det är då man liksom känner sig levande. Undrar om jag känner mig nere pga musikabstinens?

Jag ska gå nu. Hej då!

Inga kommentarer: