Sångerska och sångpedagog

torsdag 26 juli 2007

Bloggbiten.

Ja, säger då det. Måste bara komma på något fräsigt att skriva. Sitter här och borde väl egentligen gå och sova. En dag i morgon också. O sitter och filar på bilder till bröllopet i helgen. Jag funderar på att ta en dusch. Kanske irriterar det någon? Jag menar, vi har ju ändå sagt upp lägenheten så nu borde vi väl vara fria att göra precis vad vi vill? Leva lite farligt. Reta upp folk?

Den nya fina lägenheten står och väntar på oss. Alldeles nybyggd utan äckliga rester från gamla tanter, farbröder, sunkstudenter o dylika människor. Den är alldeles gjord för oss! En sån där "på riktigt"-lägenhet. Ska bli fett najs! Dock är vi i Polen när vi får flytta in så det gör ju att man får vänta lite extra. Kanske hittar man nåt fräsigt i Polen som man kan köpa! En soffa? En expedit bokhylla i brunsvart? Ikea? Någon? En sån vill jag ha iaf. Och en Karlstad-soffa. Verkligen! Skulle någon vilja vara så bussig och ge mig ett litet ekonomiskt bidrag så bleve jag glad! Pengar finns just nu inte. Jobbar inte = Fattig.

Meeen det ska bli skönt. Få känna sig liksom lite på g i livet. Det är ju ändå ett steg mot någon slags mogenhet det där med att lämna studentkvarteren. Eller? Inbillar jag mig bara?

Idag har jag kollat på Weeds. Är en sån som inte har möjlighet att se programmen om jag inte sitter och passar ett klockslag och bänkar mig framför tvn. Läs: kan inte ladda ner. Det är ju bra! Ett poäng till för mig. Skrev "för mig". "..till till mig" lät ju knas.

Fick skavsår idag. Skulle ta mig ner till bibblan efter att jag kollat in öppettiderna. Jorå, jag skulle hinna med en liten sväng i affärerna också, men icke! De hade ändrat sina öppettider helt passande! Jävla as. Jag fick gå runt och sparka och skrika könsord en stund tills jag lugnat mig. Gick in på nån liten bokaffär som jag aldrig tidigare sett och köpte mig en pocket. Den verkar bra. Den heter "Stor" och har en bild av en tjock tjejkropp på omslaget. Tror den är skriven om mig! Dock har jag inte haft sex med någon smittad med HIV-viruset (Peppar peppar), vad jag vet! Läs den. Jag har snart slukat den så det blir en ny tur ner på stan imorn! Och kanske packa en låda.. Eller så!

Nu blire dusch iaf. Och godnatt!

Inga kommentarer: