Sångerska och sångpedagog

måndag 30 juli 2007

Guld

Det är guld värt:

att det finns en diskmaskin!
att den fungerar bara man slår lite på den!
att jag har en dator som kan underhålla mig (rätt) kravlöst!
att jag har en underbar sambo som är snäll med mig. även när jag är dum.
att jag har underbara vänner. Usch att inte alla har er! Men tur för mig!
att man kan sätta igång radion för att man inte ska känna sig så ensam. Ljud är bra!
att jag fann ett par twixgodisar i tröjfickan från fredagens femkampsseger!
att det står en flaska cola på köksbordet som längtar efter att få tömmas i min strupe!
att jag har en rätt bra bok som väntar bredvid flaskan!
att jag kommer lägga mig ner på sängen och kolla på tv och bara slappa resten av dan!

Det är inte guld värt:

att mina myggbett kliar.
att det fortfarande finns en massa disk.
att det fortfarande inte är något packat inför flytten.
att jag inte kan sjunga.
att min inspiration är bortblåst.
att jag känner mig hyfsat värdelös på många sätt o vis just nu.
att jag får dåligt samvete för att jag inte är ute i det fina vädret
att jag inte packar upp alla väskor från alla resor.

och det finns saker att tillägga.
men orkar inte nu.

ska titta på tv och dricka läsk! väldigt onyttigt jag vet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem har sagt att du inte kan sjunga? Låter ju helt befängt! Du sjunger ju alldeles underbart vackert så fort du öppnar munnen!