Sångerska och sångpedagog

fredag 1 februari 2013

Storleksförvirring

Det är verkligen spännande det här med storlekar på barnkläder.

Lovisa har nu för det mesta storlek 62. På alla lappar står det att 62 motsvarar 2-4 månader. Lovisa är snart 6. Jag är dock osäker på hur lång hon är nu. För knappt två månader sedan mätte BVC henne till 64 cm. Hon borde ju rimligtvis närma sig 68 men alla 68or är som små tält på henne.

Dock kan hon fortfarande ha ett par fina omlottbodies från HM som det är 56 på. Helt utan problem. Inte trånga nånstans, sitter perfekt.

När vi tog fram 62-kläderna hade jag en jättefin body med tillhörande byxor som jag köpt på Lindex. En vit botten med färgglada tassavtryck. Jättesöt! Den kunde hon inte ha alls! Byxorna satt som korvskinn och bodyn var svårknäppt! Detta var alltså rätt längesen och hon har alltså kvar bodiesarna i strl 56. Jag fick iaf lägga undan tassdressen näst intill oanvända. Lite trist.

Så, mitt hetaste tips är att börja leta i lådorna med de större storlekarna redan innan ni tror att det är dags. Jag har iaf ett gäng kläder i lådor uppdelat efter storlek så det är väl bara att dyka ner och spana.

Snart.

Efter helgen!


Inga kommentarer: