Sångerska och sångpedagog

torsdag 21 februari 2013

BVC och vaccination!

Idag var det dags för det där uschiga igen! Nån skulle alltså sticka hål på min bebis ben! Usch och fy!

Det gick iaf rätt ok. För mig. Jag bölade inte denna gång (sic!) och det gick snabbt över för Visan efter lite gos. Hon klarade den övriga besiktningen också. Det går så himla snabbt bara! Nu väger hon 9 kg och är 69 cm lång! Inte undra på att vi måste upp i storlek. Iaf på vissa plagg. Vissa saker som är 56 funkar fortfarande!? Mycket märkligt!

Nu håller vi tummarna för att hon inte får lika ont som förra gången! Har iaf laddat med suppar och kommer inte tveka att ge henne en vid första tecknet på ont! Hon har ett ont-gråt som man lärt sig känna igen (magknip, tänder, vaccinont) så det vill vi inte höra! Hon ska iaf inte behöva ha ont! Om det blir som förra gången borde det dyka upp först imorn kväll, vi får väl se!

Nån har stuckit hål i Visans ben!! :(


Imorn jobbar Olle sista dagen innan han går på pappaledighet så jag har bakat en tårta som han får ta med sig! Första gången jag gör med marsipanlock och tycker väl att den blev helt ok för att vara just första gången. Man ska ju inte titta på den utan äta den och fyllningarna blev sååå goda! Inte för att jag tror att nån av hans kollegor läser min blogg men jag tänkte iaf inte skvallra vilka fyllningarna är! Nån överraskning måste det ju bli! :)
Inte så illa pinkat, va?


Lovisa har precis somnat och vi slappar i soffan. Hon är duktig och sover själv nu. Eller, själv och själv. Hon somnar när vi gjort våra nattrutiner och ligger bredvid henne. Sedan kan vi gå iväg om vi vill. Nattrutinerna består av tandborstning, nattflaska, minst en saga och sedan en godnattsång följd av godnattpussar och sedan ligger vi bredvid tills hon somnar. Ibland går det fort, ibland tar det längre tid. Om hon nattas runt 21-22 brukar vi gå upp, annars kryper vi ner och somnar vi också! Känns som en bra deal!

Jag hoppas på att få sova bättre i natt igen. Nu börjar det bli för många bajsnätter för min del! Sugigt!

Puss och kram!

Inga kommentarer: