Sångerska och sångpedagog

tisdag 19 februari 2013

Insomnia

Ännu en natt när jag inte kan sova. Den tredje på raken. Trodde jag var klar med sånt nu.

I förrgår låg jag vaken till fyra igår till två. Undrar vad det blir idag.

Lovisa verkar ha kommit in i nån fas. Första gången det märks på henne! Wonderweeks verkar ha missat den dock, sexmånadersfasen. Sover korta stunder på dagen och svår att söva till natten.

Nu sover hon dock i sitt babynest som fortfarande ligger mellan oss. Just nu känns det som att det kommer få lugga kvar där ett tag. Det är underbart att få vakna bredvid henne!

Alla andra sover nu. Ceasar ligger och snarkar vid min fotända. Underbara katt!

Imorn ska vi testa att bada på ett annat ställe. Målet är att vara vid bassängen utan gråt. Gärna i också! Om det funkar byter vi grupp, annars hoppar vi av ett tag.

Lovisa har badat tre gånger sedan förra gången hemma i balja och hon älskar det! Två gånger testade vi med hennes badbyxor och det funkade även det! Nu hoppas vi att miljöbytet hjälper!

Nu ska jag lägga mig igen och hoppas att tankarna slutar snurra, att kroppen slutar göra ont och att jag helt enkelt ska få sova! Sover bäst från 06 och framåt men det funkar inte så där jättebra!

Ska be min man att lägga sig på sidan också för han snarkar ibland. Jag flyget i taket! Lovisa har typ vant sig! :)

Inga kommentarer: