Sångerska och sångpedagog

torsdag 7 februari 2013

Purétime!

God morgon! Eller vad man ska säga!

Idag höll jag på att trilla ur sängen när jag upptäckte att klockan var 9.50 och Lovisa fortfarande inte ätit sitt nattmål! Det brukar ske nån gång mellan 4 och 7. När Olle åkte upplyste han mig om att hon inte ätit så jag tänkte att hon skulle väcka mig inom kort. Vet iofs inte vad klockan var när han drog! haha!

Hon blir så stor vår tjej!

Nu har vi precis festat loss på en puré med grönsaker och kyckling! Verkade gott! Mycket mer poppis än de där grönsakspuréerna vi testat tidigare.

Lovisa och jag har precis sovit middag och även denna gång somnade hon av sig själv. Jag låg passiv bredvid, fick stoppa in nappen en gång bara. Sen vrider hon på huvudet, sluter ögonen och somnar. Jag drog filten över mig och sov jag med där jag låg bredvid henne. Vaknade en dryg timme senare av det vackraste jollret jag vet! En jätteglad och pigg tjej som ville upp och ha mat!

Nu ska vi gå och leka!

Puss på dej!

Inga kommentarer: