Sångerska och sångpedagog

måndag 4 februari 2013

Masters!

I helgen har vi varit uppe i Iggesund! Mysigt att komma bort en stund, bli bortskämd med mat och service! :) Tack för det! Skönt att ha en hyfsat tom agenda också, bara kunna göra sånt som faller en in!

Fick också en chans att hälsa på i mammas och Håkans sommarhus! Jättemysigt! Ska bli mysigt att komma dit när det är sommar och man kan bada i sjön!

När vi kom tillbaka till Björklinge skulle vi ladda om och gå på dopkalas i kyrkan! Alla som döpts 2012 bjöds in till kyrkan. Jättemysigt! Fick också lite jobböppningar på olika sätt. Känns jätteroligt!

Just nu tittar jag på Familjen Annorlunda! Begriper inte hur man överlever femtioelva ungar! Geeses! Jag har en och har börjat vänja mig! Missförstå mig rätt, det är alldeles underbart och jag älskar henne mer än nåt annat, men jag skulle inte palla tio stycken! När hinner man med sig själv? Och hur hinner man med alla? Hur hinner man med sin partner? Bevisligen går det ju på nåt vis eftersom man får så många barn, men ändå!

Lovisa ligger och sover här i soffan bredvid mig. Är så glad att hon sover så bra nu! Somnar om man ligger bredvid och hjälper till med nappen om den åkt ut. Kanske behövs en mjuk arm över bröstet nån gång men det är inte så ofta på dagtid, mer på natten. Det är jätteskillnad mot för hur det varit tidigare. För ett par veckor sedan var man tvungen att vagga henne till sömns i famnen och sedan sitta med henne medans hon sov, annars vaknade hon direkt. Nästa steg var att hon fick sova på mig medan jag låg i soffan och slumrade eller tittade på TV.

För ett tag sedan testade jag att lägga henne på soffan och hon somnade!

Känns som ett lyckorecept att bara testa lite, inte forcera fram något som hon inte är mogen för. Det får gå i hennes takt. Hon är inte så sugen på att sova ensam instängd i ett rum och då ska hon inte behöva det heller! Mitt mål är att hon ska bli trygg, inte formas in i nån bekvämlighetsmall för att vi tycker det. Eller nån annan.

På onsdag är hon sex månader! Kan inte förstå hur snabbt tiden går! Hon har redan funnits hos oss i ett halvår! Galet! Hon ska också till bvc och få sin andra vaccinationsdos i veckan! Huga! Hoppas det går bättre denna gång! Att hon inte reagerar lika illa som sist! Har laddat med Alvedon i medicinskåpet!

Först är det dock babysim imorn och på onsdag är det föräldragruppsträff och babyrytmik! Ska testa en liten annan uppladdning inför simmet så det blir roligare än förra veckan. Då blev hon lite ledsen så vi fick avbryta i förtid.

Nu vaknade min älskling så jag ska ägna min uppmärksamhet åt henne!

puss och kram

Inga kommentarer: