Sångerska och sångpedagog

måndag 14 januari 2013

VIK-tigt meddelande!

För alla som undrat och förfasat sig kan jag härmed meddela att mina vikar, min begynnande flinthet, baldness, är på väg att försvinna! Hårväxten är livlig och således finns hopp om återställning inom kort!

Ja. Det är sant. Och jätteskönt. Jag passade helt enkelt inte i vikar. Har till o med slutat tappa ett kilo hår varje gång jag borstar det. Det är också jätteskönt. Nu verkar det ha återgått till det normala. Alla hårspår av graviditeten är som bortblåsta! Hårresande, va? :D

Idag kom den! Den andra tanden! Den lilla söta. Nu har Lovisa ett "stort" och ett lite mindre risgryn i munnen. Så himla sött! Och vasst är det också!

Idag hade vi plaskkalas! Förra gången Lovisa badade (ja, asså, hon gör det vid behov. Hon är rätt ren av sig) så kom hon på att hon kunde sitta i baljan. Det var kul! Denna gång kom hon på att hon kunde plaska i vattnet! Det blev helblött i tvättstugan så  nästa gång får vi placera oss på badrumsgolvet istället!

Önskar mig ett badkar! Det vore nice! Tänk att bada med vår lilla plutta och ha skvättkalas!

Extra lägligt att hon kom underfund med det roliga med vatten så här alldeles innan babysimmet drar igång! Nu till veckan är det infomöte och nästa vecka drar det igång! Huvaligen! Tur att jag köpte mig en baddräkt i London! Heltäckande ska det vara!

Idag hade vi Elin och Marcus på besök! Mycket trevligt! Lovisa gör sitt bästa för att charma alla hon träffar och jag tyckte det verkade som att hon lyckades!

Nu har vi äntligen slängt ut granuschlingen förresten! En toppengran som knappt barrade alls! En sån blir det nästa år igen! En kungsgran! Göttans! Förra året ramlade ALLA barr av! Ingen höjdare att ha barr fulla huset!

Nu ska jag ta min flock och krypa till kojs!

Puss och kram, vacker!

Inga kommentarer: