Sångerska och sångpedagog

torsdag 24 januari 2013

Barnvagnstest: Forno Romano

Igår testades Forno Romano i Svavagallerian och det rejält! 7 barnvagnar och tillhörande mammor + en pappa invaderade stället och tänkte käka lunch. Det fick dock bli en sen lunch eftersom stället är överfullt klockan 12, halvtomt 13 och tomt klockan 14. Bara att välja!

Lite trångt var det men vi fick plats bra i ett eget hörn av restaurangens "torg".

Det finns både skötbord och barnstolar (Ikeas Antilop som verkligen finns ÖVERALLT!).

Skötbordet finns vid handikapptoaletten och dörren öppnas med en elektronisk dörröppnare! Jätteskönt när man bär bebis och skötväska! (Och förmodligen om man sitter i rullstol!).

Jag begriper dock inte varför man väljer att sätta skötbordet såååå långt från handfatet! Jag för min del undviker så långt det går att använda tvättservetter med tvättmedel på mitt barn utan klarar mig långt på torra lappar, vatten och vid behov barnolja. Nu blev jag dock så illa tvungen. Men men. Så kan det vara.

Personalen var hjälpsamma och flera av oss fick maten serverad vid bordet trots att de inte riktigt har det systemet vid lunchtid. Skönt att slippa kånka bebis, alt. lämna till nån annan, för att hämta sin mat när den lilla brickan börjat låta hysteriskt.

Så:

Barnvagnsvänligt? Ja, efter lunchrusningen
Skötbord? Ja.

Tar gärna emot tips på fler barnvagnsvänliga ställen i Uppsala!

Inga kommentarer: