Sångerska och sångpedagog

torsdag 10 januari 2013

Polarn o Pyret och volangstjärtar!

Observera att polarn o pyret inte har något med volangerna att göra.

Efter dagens shoppingtur har jag två frågor:

1. Har polarn o pyret en tjej- respektive killavdelning? Hade fått för mig att en del av deras grej var att inte pyssla med sånt. Ändå blev jag visad reastället med orden "Där hänger tjej och där hänger kill" samtidigt som expediten pekade på två olika ställen.

Undrar om det kommer växa ut en snopp på Lovisa nu när jag köptes tröja med bilar på??

2. Varför i helvete måste det vara volanger på bebisbadbyxor??

Dock inte alla utan enbart på dem som är röda, rosa eller orange. Inte på de blå eller gröna. Samma visa på alla butiker! Förstår inte. Jag kan ju köpa ett par gröna men jag tycker så mycket om rosa och vill ju gärna klä mitt barn i sånt jag tycker är fint.

Stjärtvolanger är dock avskyvärt!! Finns ingen vettig anledning till att barns bakdelar ska accentueras på dylika vis! Kommer aldrig sätta på Lovisa något liknande!

Blev inga badbyxor idag. Hoppas de har fina UTAN bajsvolanger på babysimskolan vi ska börja på om ett par veckor.

Inga kommentarer: