Sångerska och sångpedagog

tisdag 22 januari 2013

Våra små

Jag blir så glad när jag ser hur bra det funkar med Lovisa och katterna! Det hade ju kunnat gå käpprätt åt skogen, allergi eller illvilja men allt funkar hur bra som helst!

De har aldrig attackerat henne, inte ens när hon oväntat viftat eller sparkat eller hållit för hårt i pälsen. De var avvaktande i början men nu är de mer nyfikna, kommer nära och vill väldigt gärna lägga sig bredvid henne när hon sover på mig. Det värmer mitt hjärta!

Hon har en alldeles egen vakt i Ceasar. När hon är ledsen kommer han och tittar vad som är fel. Han är så söt! Idag när jag packat ner henne i vagnen började hon protestera vilt. Då kom han. Hoppade upp i vagnen och ville se. La sig på överdraget och ville trösta. Hon brukar faktiskt också bli lugn av honom.

Lovisa å sin sida har börjat uppmärksamma katterna mera. När de kommer förbi och hon får syn på dem ger hon ifrån sig förtjusta tjut och ler med hela ansiktet. Hur sött som helst!

Nu åker vi buss på väg till stan för babysim!



Inga kommentarer: