Sångerska och sångpedagog

lördag 30 juni 2012

Matlådor in the making!

Som jag har förstått är det väldans bra att ha en massa matlådor redo när man kommer hem med bebis. Det är smidigt och förmodligen en smula bättre både rent ekonomiskt och näringsmässigt jämfört med att bli (Yeah, som att vi inte redan är det!) stammisar på de tre pizzeriorna här i byn. Just nu har jag iaf en stor lasagne i ugnen. Gillar verkligen lasagne och den brukar faktiskt också bli ganska god när jag gör den! Har ett bra recept, så! :)

Köpte en himla massa köttfärs och stekte upp den så imorn ska Olle få dra sitt strå till matstacken och göra sin fantastiska köttfärssås! Det får bli ett gäng lådor det också!

Lustigt det där. Finns det något fiffigare och mer anpassat för matlådor än pasta och olika former av köttfärs?

Min fina man har varit så driftig i trädgården idag. Han har klippt vår monsterhäck! Superbra! Själv har jag inte gjort så mycket vettigt alls faktiskt. Men det hör väl till!? Agerat slagpåse dock. Inifrån, vill jag poängtera. Någon använder mina inälvor som boxbollar och det går vild sjögång när man tittar på magen! Ser jätteroligt ut!

Nu börjar det lukta gott från ugnen! Ser att det droppar sås ner från plåten så det blir väl till att skura ugnen efteråt!

Lyssnar på ett jättemysigt program på radion, mossigt va? Elise Einarsdotter är DJ och spelar en massa bra jazz och soul. Nu satte hon igång underbara Monica Z med Come rain or come shine! Vackert! Perfekt!

Puss och kram!

Inga kommentarer: