Sångerska och sångpedagog

torsdag 14 juni 2012

En underbar dag!

Har varit helledig för första gången på, ja jag vet inte hur länge! Inga möten, inga läkarbesök, inga elever, inga tider att passa! Att bara få sova så länge man ville (och kunde, ryggen sa ifrån vid tio) och sedan strosa runt hemma i lugn och ro! Åt frukost på ballen med kattsällskap. Lugnt och skönt.

Sedan packade jag upp solstolen och satte mig till rätta. Den var hur skön som helst för ryggen! Fantastiskt! Perfekt form och lutning för den här skitryggen som typ lagt av helt. Ska till läkare imorn, tack o lov!

Beställde lite böcker för ett tag sen så nu måste jag plugga på lite. Vad är det egentligen för något vi har gett oss in på liksom!

När solen ockuperats av värsta stora molnet gav jag upp. Blev ett par timmar ute iaf. Plockade med mig en massa rabarber in men tappade inspirationen när jag inte hittade något recept som tilltalade mig och inte innehöll mjölk. Den tog liksom slut. Mjölken. Och inspirationen.

Är snarare sugen på att sy lite! Funderar på sängkläder till vagnen! Ett påslakan i rosa och grönt och ett örngott i musiktyget kanske? Eller något sånt! :-)

Ska jag verkligen dra ner symaskinen igen? Olle blev ju så glad när jag städade bort den (läs: Han fick ta upp den på övervåningen igen)!

Näe! Så får det bli! Sängkläder till vagnen! Wohoo!

Inga kommentarer: