Sångerska och sångpedagog

torsdag 21 juni 2012

Älskade lilla Ceasar!

Här bredvid mig ligger min fina lilla Ceasar! Den fantastiska lilla katten, den smartaste jag träffat! Han är så himla speciell och jag får än idag tårar i ögonen när jag tänker på den hemska olyckan han var med om när han bara varit hos oss ett par veckor! Stackars lilla fina hjärtat!

De senaste mornarna har han sovit vid eller på mina fötter. Går upp och tar en koll men kommer tillbaka till mig. Så fin och klok. Väldigt speciell!

Så himla duktig på att åka bil och hans "äventyr" första månaderna gjorde honom duktig på att äta tabletter och få ögonsalva.

Han är stark som tusan och sitter inte gärna i knät om han inte fått komma dit själv! Och det gör han! När man sitter i soffan kommer han med bestämda steg och vill mjölktrampa en stund för att sedan lägga sig på ens bröst. Så himla mysigt!

Pratar massor gör han också! Ibland förstår man nästan!

Hans namn har en ytterst speciell stavning, helst efter att ha blivit döpt efter den där kejsaren. Vi köpte det dock rakt av och tycker det är charmigt!

Usch vad fånig jag känner mig! Hormoner??

Inga kommentarer: