Sångerska och sångpedagog

fredag 27 augusti 2010

Skatteverket!

Sitter i telefonkö nu. Hade plats 30 när jag började och 20 nu! Super! Måste ju få reda på om de kommer ändra mitt namn snart (24 wtf???) så jag kan skaffa nya idhandlingar! 


En vän som dribblats med samma problem hade fått reda på att prästen missat en sak i papprena (24 amenvaff!!!) så det hade liksom stannat av! Rutinerat, ey??


(22) Det går framåt iaf! Beräknad kötid 7 minuter. Joråsåattehh.. Hoppas batteriet räcker! Det finns nog nån slags högtalarfunktion på denna telefon, men jag vet inte riktigt hur man (18) gör och hur man isf skulle få tillbaka den till normal när det börjar närma sig, så jag sitter här med luren ihopklämd mellan axeln och örat! Ergonomiskt och bra! (16)


Annars då? Man vet att terminen börjat när Ergo dimper ner i brevlådan! Alla rep drar igång och det kryllar av folk med konstiga kläder! Då är nollorna på G! Jag missade hela nollningen när jag började! Rätt skönt! Eller, det var inte så himla mycket. Det var nån krogrunda här och där, men jag (15) hängde ju på stadsteatern och med Attra så det blev liksom inget av det. Kanske nåt jag kommer vara ledsen för när jag blir 90 och (11) gråhårig! 


(Varför blir man alltid kissnödig när man sitter i telefonkö???) (9)


Det sägs att de är 19 handläggare som sitter och svarar, det vore ju fint om de kunde avsluta sina samtal nu och ta emot mitt istället (8)! 


Har inte riktigt vant mig vid det nya tangentbordet! Det är ju lite mindre liksom! Mer koncentrerat! (6) Men nu går det ju framåt med stormsteg!! Halleluja!!


Vad sur jag skulle bli om batteriet dog! Haha! Då skulle jag (2!!!) skrika!! 


Nu är det ju nära!! Hoppas på att få komma fram nu inom en minut! Ska man våga hålla andan??? Lite att göra? Vem? Jag?? (1!!!)


Nu så!!


Meen hur svårt kan det vara då? De fick papprena 10/8! Allt är som det ska, hon kunde nämligen se det! Men det är handläggningstider på upp emot 6 veckor! Kunde inte hon då bara fixa det? Kan man tycka... 


Ja ja! Jag kommer få rösta iaf! Man får nån slags register utdrag som är giltigt tillsammans med den gamla legitimationen! Perfekt! 

Inga kommentarer: