Sångerska och sångpedagog

torsdag 26 augusti 2010

Dumma saker!

Passar väl på att skriva lite till när jag ändå sitter här och väntar på orken att städa! Det är ju rätt kul! ;)

Just nu är ett stort irritationsmoment skatteverket! Förstår inte hur lång tid det kan ta för en namnändring att gå igenom! Jag har ju börjat använda mitt nya namn och det är ju lite risky när man inte har någon legitimation på (med?) det! Det ryktas om rek-brev och Stabbymannen där vi hämtar ut såna är lite kinkig! Jag har ju iofs bara lagt till ett namn, men ändå! 

Heja Sverige!  

Snart är det val! Hoppas ju att jag får rösta! Vore ju skitjobbigt om det krånglar med leg och folkbokföring då eftersom jag inte kunde leva med att inte ha röstat i ett så här viktigt val! Hör ni det!!! Alla soffliggare! Upp och rösta med er! (inte om ni ska rösta på alliansen, då kan ni stanna hemma! muahhahahaha! ;) )

Har sett massor med människor nästan gå under av det här hemska styret och vill inte att fler ska behöva göra det! Blå politik är bra för dig så länge du lever, är rik och har pengar! Så fort du blir sjuk och fattig är de värre än cyanid! Deras människosyn kan man använda som skräckfilmsunderlag och deras skolpolitik ska vi inte ens diskutera! 

Men det är klart. Om vi ser till att alla sjuka och fattiga typ dör så ser det ju bättre ut! Siffrorna jämnas till, klyftor minskar (det finns ju ingen där nere!) och allt blir bra! Darwinism! Perfekt! 

Mona Sahlin är väl ingen favorit, men i konkurrensen står hon flera steg upp! Hellre Mona än Fredrik, Maud å de övriga tomtarna! Helst Maria Wetterstrand, men det lär väl inte ske. 

Nej, politik är inte bra för blodtrycket! Sitter här och upprörs! haha! Kanske borde lägga min energi på annat! 

Puss så länge


Inga kommentarer: