Sångerska och sångpedagog

torsdag 26 augusti 2010

En pizzagubbe utan hyfs!

Jag för en kamp mot vår pizzagubbe! Jepp vi har en egen! Pizzeria Napoli ligger utanför knuten typ! 


Han har för vana att aldrig avsluta våra samtal ordentligt och jag tar det snart personligt! (hoppas ni förstår att jag INTE tar det personligt!)


Ungefär såhär löd vårt senaste samtal:
Pizzagubben: Pizzeria Napoli hej.
Jag: Hej, jag skulle vilja beställa lite mat!
PG: Hämta själv?
Jag: Ja
PG: Ok. Vad?
Jag: En calzone...
PG: En calzone.. (...) bra så?
Jag: ..och en Roma plus lök!
PG: Bra så?
Jag: Ja!
PG: Klar om en kvart! 
Jag: Oktacksåmyckethej! (säger allt skitsnabbt så han ska fatta att han också kan säga nåt, tex "Hejdå"
PG: *klick*


Alltså, pizzagubben avslutar sina samtal med "Klar om en kvart"! Jag försöker få honom att säga hejdå eller nåt! Det går inte så bra. Det är en omöjlig uppgift! 


Nu ska vi hämta själv. Slapptorsdag betyder pizza! Kolla på www.pizzeria-napoli.se Där brukar vi handla! Det är iaf gott och billigt! 



Inga kommentarer: