Sångerska och sångpedagog

torsdag 26 augusti 2010

Mainstreambrudar!

I och med bröllopet har jag hängt hur mycket som helst på ett visst populärt bröllopsinriktat forum på nätet! Fullt av tjejer (mest) och ett par killar som också den vägen ska vandra. Man frågar om tips och råd och ger likadana! Det har varit roligt och många tips har jag fått den vägen, men det som slår mig är hur få som vågar göra på sina egna sätt!


Det jag tänker mest på är musiken! (Är ju musiker själv, så klart jag tänker på det!) Jag förfäras av hur många som verkar vara tondöva när de ska välja solist till sitt bröllop! I tråd på tråd öses det beröm över falska sopraner! Jag förstår inte!! Räcker det att (försöka) sjunga högt för att räknas som bra??


Det finns ju sångare som visst, sjunger falskt men ändå lyckas förmedla någonting! Det gör inte dessa "isprinsessor"! Det är bara högt, kallt och falskt! Tänk nån som försöker vara Sofia Källgren! Hon är också något av en isprinsessa, men sjunger iaf rent! Varför är de så populära?? Vad har jag missat??


När man var liten var det ju coolast att sjunga de högsta stämmorna. Då var man bäst. Högt=bäst, men är det fortfarande så?? Tycker folk det?


Jag kan inte skriva under som "Bitter alt" för jag är tydligen också sopran, så det är ju inte där skon klämmer! Blir bara så skrattretande less på alla som ska ha dessa isprinsessor som solister!


Om de bara visste vad de missar!

Inga kommentarer: