Sångerska och sångpedagog

söndag 12 juni 2011

Stôssness.

Snart har hela helgen gått och med den kan vi konstatera att vi måste bo i världens (Sveriges?) varmaste hus! Det är helt galet varmt här! Vi har iaf gjort vad vi kan och köpt sex stycken fläktar de senaste dagarna! Det är rött bökigt att bära runt två golvfläktar så nu har vi några stycken utplacerade på väl valda ställen! Har också satt upp (eller, Olle har satt upp) mörkläggningsgardiner i vardagsrummet så nu kanske vi kan stänga ute lite värme!

Igår önskade jag mig ett rejält regnväder och imorse vaknade jag av en smäll och blixt så jag höll på att skita på mig, rent ut sagt! Efter det blev luften mycket skönare och just nu är det rätt skönt här inne!

Tog ut djuren en stund på eftermiddagen. De är så söta när de utforskar! Hoppas vi får till den där kattgården snart så de kan vara utomhus i skuggan så mycket de vill!

Har också tagit tag i badrummet! Sorterat smink och prylar och pluttat in i skåpen. Saknar vår min expedit men får göra det bästa av situationen!

Längtar tills alla våra saker är på plats och homestylingen kan börja! Vill ha ljuuus på väggarna (på borden går inte när man har två håriga saker som skulle säga "whoooooph" och övertändas) och andra fina saker!

Snart snart!

Arbetsförmedlingen i veckan?

Inga kommentarer: