Sångerska och sångpedagog

tisdag 21 juni 2011

En skadeskjuten kråka.

Vad hände egentligen med sommaren? Jag erkänner att jag klagade och önskade mig kyligare väder då det var som varmast men man måste väl inte överdriva? Perfekt "sittainneväder" iaf.

Är ju som rubriken antyder en skadeskjuten kråka, dock en skadeskjuten kråka med texten Never again på ryggen  med en vrickad fot som jag så lämpligt ådrog mig i lördags efter giget. Skulle bära en låda av scenen och klev ner i en grop, ajaj v-dala. Fick sedan sitta på en stol med isförband. Kan dock gå rätt bra nu! Känns bara om jag råkar vrida foten i sidled eller tilta den.

Helgen bjöd också på en skåneresa för gravsättning. Jag önskar mig ett körkort och den största anledningen till det är att då skulle jag kunna avlösa O på såna här långkörningar!

Någon som absolut inte gillar att åka bil är lilla Elvis. Trots att han får åka i sele och sitta i mattes knä börjar han dreggla halvvägs till svärmor. Stackars liten. Och så tittar han på mig med stora sorgsna ögon och så får jag torka den lilla hakan. Lilla hjärtat mitt! Funderade också på om det var nåt knasigt med honom för under de dagar han och Ceasar var där var den lilla nosen alldeles, alldeles snustorr! Till min glädje är den nu mer sådär fuktig och pluttig som den brukar nu när han är hemma igen! Han verkar bestämt hemmasjuk, den lilla pälsbollen!

Fastnade framför en gammal film på svt (ja, telia, det krånglar som bara fanken, internet, tv och hela konkarongen) som tydligen heter "Driver dagg faller regn" och ska ha hälsingeanknytning. De spelade just Delsbo brudmarsch som ingångsmusik till det motvilliga bröllopet. De går visst runt i folkdräkt hela tiden!

Det olyckliga kärleksparet, oäktingen Jon och Marit, den trolovade.

Handling

Hälsingland, 1800-tal. Storbonden Germunds dotter Marit skall gifta sig med grannbonden Elias son Mats, så har det blivit bestämt. Nere vid forsen spelar oäktingen Jon, föraktad av alla andra. För många år sedan skulle Germund gifta sig med Gertrud, men hon rymde med en spelman och födde Jon. De två var även de föraktade och dränkte sig i forsen. Germund varnar Margit för att komma i närheten av Jon. På lördagens logdans försöker Mats våldta henne och hon springer hem. Även på hemvägen förföljs hon av tre män men Jon ingriper och räddar henne. Det dröjer inte länge innan de är förälskade.


Det är ju grymt spännande! Marit har precis nobbat Mats framför prästen och sprungit till skogs!

Ska kolla på cykel idag. Väljer mellan två identiska cyklar från biltema! Ja, vill inte betala så himla mycket för dem så då blir biltema fint. Har nog aldrig köpt en NY cykel... Om jag funderar så finns det bilder på en trehjuling som såg väldigt ny ut samt kanske den rosa lilla? Men annars, nej. Så det blir lite lyxigt!

Väljer mellan:

och:

En svart cykel och en svart cykel. Dock hemskt gärna ommålad till rosa så vi får slänga med en sprayburk också!

Så här vore det nice att få det:

Ska cykla på onsdag om det funkar med foten, knäppfoten med ett överstretchat ledband. 

Nu ska jag leka med den fantastiske dammsugaren! Love it! 
Snyggve! Måste komma på ett namn bara! 

Inga kommentarer: