Sångerska och sångpedagog

söndag 9 december 2012

Myssöndag!

Idag har vi haft, och har fortfarande, en riktig mysdag! Vi sov länge, länge alla tre! Visserligen gick vi och la oss efter midnatt efter att ha fastnat framför en film som faktiskt var ganska rolig och inte förrän vid 6 vaknade Lovisa och ville ha mat. Eller var det till o med 7?

Sedan somnade vi alla om och vid halv tolv vaknade vi igen! Sååå skönt!

Vi åt, jag stekte potatisplättar som jag längtat massor efter, och sedan tänkte vi gå och kika på julmarknaden som skulle vara vid hembygsmuséet. Det skulle vara öppet 11-14 och strax efter halv två kom vi dit. Då höll alla på att packa ihop. Suck! Köpte lite lotter iaf och vann en frisbee bland annat! :-D

Sedan har jag kokat en massa knäck, andra satsen på spisen nu, och  preppat tårta! Vi har ju ett födelsedagsbarn imorn! Han ska få en tårta fylld med en massa saker som jag aldrig testat förut men läst mycket om! Hoppas det blir gott! Var för sig är sakerna goda iaf! :-)

Just nu övar Olle på övervåningen och Lovisa sover en stund i vår säng. Där funkar det faktiskt en liiiten stund. Typ 45 minuter.

Eftersom jag försöker ta poäng i husmors-vm kan jag ju avslöja att jag tvättat också! TRE maskiner! Det du! Kompenserar det det faktum att jag inte putsat några fönster? Ever? Inte i det här huset iaf.. Fan vad illa! Pinsamt! Men jag gillar inte det. Tänker inte på det heller. Får kanske bli en sväng till våren... Kanske lyckas övertala Olle att göra det? ;-)

Nåja. Glögg, knäck, julmarknad och andra ljuset tänt. Adventstid kom till mitt ensamma (neh) hus.

Nu är jag mest trött och blajar en massa! Tror jag. Ska göra ett kulprov nu och se om dagens andra sats är färdig. Chokladknäck och vanlig. Utan mandel. Kanske vore jordnötsknäck något?! Salt och sött är ju gott, så salta nötter. Mandel är ingen hit tycker jag.

Puss och kram!

Sa jag att vi ska göra pizza också? Det är mycket nu...

Inga kommentarer: