Sångerska och sångpedagog

lördag 31 mars 2012

Braveheart och fibulafraktur?

Idag skickade jag in en av mina inspelade låtar till en musiktävling! Fruktansvärt läskigt men lite roligt också!

Här kan man lyssna:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3147&grupp=5036&artikel=5044046

De senaste dagarna har jag börjat misstänka att allt inte riktigt står rätt till med min skadade fot. Visst, den är skadad och så. Blå. Flera ledband i vristen är svullna och det är fina blåmärken och allmänt svullet. Det som gör ondast just nu är dock ett ställe lite högre upp på vadbenet. Detta föranledde lite googling och det verkar rätt vanligt att man kan få en fraktur på vadbenet, fibula, vid en sån här grej. Läkaren på ortopedakuten ville ju inte röntga mig i mitt tillstånd (vilket var rätt dumt eftersom det är ok) men jag misstänker att det var lite synd.

Vi har ju en inbokad Londonresa över påsk och jag misstänker att det tar längre tid för någon form av fraktur att läka än för ett ledband att bli ok så man kan gå hyfsat. Det är ju liksom inte där det gör ondast nu.

Har haft min elastiska binda (fniss) sedan vi var där förra torsdagen och den gör verkligen jätteont där på vristen! Känns inte alls speciellt mycket på de andra svullna ställena, vilket känns väldigt märkligt.

Imorn blir det ett samtal till 1177 och förmodligen ett besök på ortopedakuten igen.

Hej och hå.

Inga kommentarer: