Sångerska och sångpedagog

tisdag 25 mars 2008

Kchatchaturian, my ass!!!

Det är verkligen mycket nu! Ska öva på mina saker till ansökningsproven heeela veckan, uteslutande! Typ!! Men det är svårt!

Dagens stora fråga:

jag ska spela exakt samma ton, samma oktav (c2) samtidigt, men med olika rytmer...
hur går det ihop?

i högerhanden ska jag spela den i en halvnot men i vänstern ska den spelas en fjärdedel och en åttondel..

Den som kan svara på den underlättar verkligen!! Pianistjouren verkar vara offline.. Det är svårt att fortsätta när man kör fast på en sån här sak.. :S

Har sjungit klassiskt också, men låter fortfarande som en plågad katt, inte roligt!! Jazzen och soulen går bättre och det är ju skönt det!

Teorin tar jag tag i på.... fredag kanske?? Orkar inte än! Pianosaken känns rätt jobbig! Hoppas den är på tisdagen så att jag inte gör det i onödan, ifall jag inte går vidare alltså!

Åååå jag vill så gärna in på skolan!!!

Nu måste jag öva mera! Har dejt med Bosse också idag! Blev ingen Helene igår så jag måste pallra mig iväg ikväll!

Inga kommentarer: