Sångerska och sångpedagog

tisdag 6 augusti 2013

Lovisas första dagar!

Nu har hon funnits hos oss ett år! Det är så ofattbart! Det är det mest händelserika år i mitt liv, har aldrig varit med om dylikt! Misstänker att inget är större än att få första barnet faktiskt! Att gå från att bara behöva bry sig om sig själv, och kanske en partner då, till att plötsligt hamna i andra hand, frivilligt! Att varje vaken sekund älska, undra och oroa sig!

Så häftigt och jag är så tacksam för att jag får uppleva detta! 

Bjuder nu på några bilder från hur det var! 


LOVISAS FÖDELSE 6/8 2012! 
Fastande, nervös och noga skrubbad! Nervös är bara förnamnet!! Tidigt på morgonen var det iaf. Vi skulle vara där 07.00.

Fått på mig snygg-kläderna! 2012 års kollektion! Stödstrumpor och långrock! Tjoho!


Blivande pappan fick också svida om! 
Illamående av nervositet! Världens raraste narkossköterska var hos mig hela tiden! Ryggbedövningen skulle sättas och den kändes banne mig ingenting! Tummen upp för det!

Nu är det snart dags! Slangar och mätare! Fin utsikt! Trodde väl aldrig att det skulle finnas stora fönster i en operationssal! Sista magbilden!

Här är hon!! Vår lilla lila skrynkla! Stolt pappa i bakgrunden! 

Vårt första möte med vår lilla dotter!

En stadig bit på fyra kilo! Fyra kilo kärlek!

Inte ens hela hårspännen kunde jag ta på mej! :P Fick ha min lillunge hos mig!
Här är Lovisa i pappas famn! Färsk och ny! 
Resultatlista med cast! 
Efter uppvaket (skulle vänta på att få tillbaka känseln i benen, gick jättefort!) fick vi komma tillbaka till vårt rum! Jättefint inrett verkligen.Vi fick vara tillsammans hela tiden! 
Busunge!! Hade rivit sig på näsan i magen!

Första besiktningen! U.A.!

Myser med pappa! 

Sover på mamma! (Bjuder på de trötta, snygga bilderna).

Fatta hur liten hon var!! (Vi kan väl låtsas att det är en bikini va?)

Bekantar sig med Fiffi (nallen jag själv fick på BB av min pappa!)! Min fina bebis!

Bekantar sig med mamma i babynestet mormor sytt! (Ser ut som att jag har värsta coola bicepsen! höhö!)

Vaken tjej!

Preppar för webbisbildtagning! 

Mina älsklingar!!

Klädd för hemfärd! Storlek 50. Lite stort... 
Nu ska vi få åka hem! Sjukt märklig känsla att få ta med sig henne hem! En massa känslor som snurrar runt som en tornado inom en.

Äntligen hemma! Drunkar i babyskyddet som nu är urvuxet för längesen och utbytt mot en ny stol. 

Tack för att du valde oss, Lovisa! 

Inga kommentarer: