Sångerska och sångpedagog

fredag 17 februari 2012

Bluff-telefjantar igen!! Varning för Fonera/Phonera

Nu ringde det på hemtelefonen igen. Brukar aldrig svara eftersom det bara är försäljare och skit som ringer dit. Nu svarade jag dock och ungefär så här lät samtalet:

C (jag): Hallå? (svara aldrig med namn)
TF(teleförsäljaren): Ja, hej, jag söker Camilla Bergvall Widell.
C: Eh, ja det är jag, men jag heter Bergman.
TF: Jag ringer angående att bindningstiden på ert fasta telefonabbonemang har gått ut och att ni borde förnya det..
C: Eh.. OK, men varifrån sa du att du ringde?
TF: Fonera/Phonera!
C: Ok, men vi har inget fast abbonemang!
TF: Jaha, så ni har vidarekoppling då?
C: Nej, vi har ip-telefoni.
TF: Ok, så ni har gått över till det nyss då?
C: Nej, det har vi haft länge.
TF: Ok... för det har jag inte fått några uppgifter om..
C: Vi har haft ip-telefoni ända sedan vi skaffade telefon.
TF: Oj, vad konstigt. Det är ju det bästa man kan ha och vi ska inte ringa till dem som har det så det är ju jättekonstigt, men då vet jag...
C: Bra, då kan du plocka bort oss, tack hej.
TF: Hej.

Har googlat lite och tydligen är det ett skit, bluff-och bågföretag som lurar folk genom att binda folk till skit de inte vill ha och har ett namn som får folk att tänka på Telia Sonera...

Jävla skitskallar! Synd att jag inte fick igång inspelningen tidigare. Fick med från min näst sista insats iaf.

Bajsapor!!

Här kan man läsa om förra gången de ringde! Och nej, det är fortfarande inte jag som står på något abbonemang öht!

Inga kommentarer: