Sångerska och sångpedagog

måndag 6 februari 2012

Förslappad i skallen och London calling!

Idag har jag plankat en låt till en elev! Det är så märkligt men jag blir iaf jättedålig på sånt om jag inte håller på med det kontinuerligt! Det är ju så lätt att googla nu för tiden, det mesta finns! Visst, det mesta måste korrigeras lite men grunderna finns ofta lättillgängliga!

Plankade iaf en rätt enkelt låt (visade det sig) men mitt problem var att jag ville ha helt andra ackord än vad kompositören hade valt. Mycket spännande!

Imorn ska den iaf sjungas så jag hoppas det passar eleven! :)

Igår kväll bokade vi resan till London!! Ååå vad mysigt det ska bli! Bara han och jag! :) Vi blir borta över påsk, tar en långweekend! Bebisarna ska få vara hos min mamma, tack snälla, så vi åker upp med dem dagen innan och hämtar dem när vi kommit hem igen!

Är ju som vanligt dödsskraj för flygresan men har länge velat åka till London, fast aldrig varit där!

Häromdan läste jag i en blogg, nån skrev att hon hade en kompis som jobbade som pilot! Galet!! Men om hen gör det ofta så borde jag väl klara mig tor London-Arlanda??

Inga kommentarer: