Sångerska och sångpedagog

fredag 24 februari 2012

Kritik

Är det inte lustigt hur människor tar sig tillstånd att kritisera ett föräldrapars val av namn till sitt barn? Hur kommer det sig? Skulle man öppet kritisera en väns namnval också? Säga åt en nyförlöst mor att namnet hon valt låter som ett varumärke eller påminner om nån nattklubbsdrottning?

Jag tycker det är vansinne!

Undrar hur det låtit om flickebarnet fått namnet Margareta eller Christina. Hade man då kallat det mossigt och omodernt? Att paret var för traditionsstyrda?

Jättemärkligt beteende måste jag säga.

Vad vill man uppnå genom att hålla på och uttala sig i media om saken?

Jag hoppas inte de får höra surret och jag hoppas verkligen inte alla andra Estelle där ute tar åt sig vad folk fjantar sig om!

2 kommentarer:

Artemis sa...

Jag tror det kan bero på att i det fallet kommer vi att få höra det namnet måååånga många gånger i framtiden... Men ja, i grunden håller jag med dig, man ska inte lägga sig i andra liv på det viset.

Milla sa...

Ja, det kanske är så, men vad vill man egentligen uppnå? Att få dem att ändra sig? Att stå med "ryggen fri" ifall det går åt hvete för barnet pga namnet? "Ja, jag sa redan från början att det var hemskt.."

Jag förstår inte syftet faktiskt!

Men folk gör ju som de vill.. :)