Sångerska och sångpedagog

torsdag 3 november 2011

Dagens Scam!! Akta dig för nån brud som ringer!

Blev uppringd, hemligt nummer. Svarar alltid "hallå?" då och inget namn, är skeptisk av naturen.

här är samtalet, typ återgivet (hey, är fortfarande lite sjuk så minnet är kanske lite luddigt)

C(jag): Hallå?
T(hon): Hej, jag söker Camilla
C: ja, det är jag. (lite halvtvärt, vem fan ringer nu liksom??)
T: Hej, jag heter Tina (tror jag hon sa) och ringer angående ert fasta abbonemang. Bindningstiden har precis löpt ut och har förts över till löpande och jag tänkte att vi skulle få ner kostnaderna lite...
C (som fattar att det är ljuuuug): Nej, vi har inget fast abbonemang... (tvärt och lite otrevligt) (tänker här på ip-telefonin)
T: Ok, så du har fört över det till mobilen...?
C: Asså, jag har ingenting med det där att göra! (snabbt och rätt otrevligt) (bortförklarar mig, orkar inte lyssna och tänkte skylla på att det är Olle som har hand om skiten)
T: Ok, tack så mycket hej då
C: Hej då.(tycker att det är sjukt ovärt att inte kunna slänga på luren, hur brutal låter man med ett litet *klick* egentligen??)

Vi har inget annat abbonemang än Telias och det är då ip-telefoni, vilket jag INTE står på! Jävla stjärna!!! De får väl anstränga sig lite för att man ska falla för det? Eller??

Iofs fick jag ju mitt halebopabbonemang häromdan men vad jag vet är det ungefär två år minus ett par dar kvar på den bindningstiden.. Hade ju annars varit nice! Dock var det ju knappast DET hon syftade på när hon frågade om jag fört över det till mobilen. Fört över ett mobilabbonemang till mobilen liksom. Stjärna!

Ett varningstecken kan ju vara att hon inte presenterade varifrån hon ringde. Kanske ville hon att jag skulle säga något som hon sedan kunde använda sig av. Jag vet inte...

Fan, är mest bitter för att jag inte höll kvar henne och drev med henne/frågade ut henne.

Undrar vad hon tänkte när jag sa att vi inte hade något fast abbonemang trots att hon ringde till en ickemobil...

Jag är dåligt insatt och kanske har missat några detaljer, men att det var bluff är solklart!! Jag står inte på någonting!

In your face, biatch!!

Inga kommentarer: