Sångerska och sångpedagog

torsdag 10 november 2011

Inspiration

Att få inspiration till att skapa, i mitt fall musik är himla härligt och jag blir lika glad varje gång! En förutsättning för mig brukar vara tid och ett bra klaviatur, helst ett akustiskt! Allra helst en flygel! Då brukar det poppa upp något spännande!

Behöver inte betyda att det blir något bra, men ändå!

Ett annat säkert kort brukar vara duschen kombinerat med tid och ensam hemma! Som tur är kan jag nu använda röstinspelaren på telefonen vilket underlättar massor för mig!

Nu blir det biljettkontroll på bussen, spännande! Tur att jag köpte nytt kort! ;)

Tillbaka till ämnet! Det är dock inte så vanligt att jag lyckas slutföra några kompositioner! Fick ju till några till konserten men nu jävlar har jag bestämt mig för att skriva klart ett gäng! Det leder till att jag åker runt med en pappersbunt i väskan med halvfärdiga sånger! Utifall det blir tif och plats och inspiration.

Håll tummarna!

Det är dock tyvärr högst osäkert om någon öht för höra dem... Håll tummarna där med! ;)

Inga kommentarer: