Sångerska och sångpedagog

lördag 2 april 2011

Jag var så kär!

Ja, det var jag! Vansinnigt förälskad i Luke Skywalker! (Det var ju lättast att bli kär i totalt omöjliga människor!) Jag såg Star Wars trilogin (den ursprungliga. De har nymodigare filmerna vet jag inte vad det är för något, men det är då banne mig ingenting mot de RIKTIGA filmerna, ett skamligt försök till prequals!) och sen var jag fast! Hade lånat alla tre filmer, inspelade på VHS, och förvarade dem i en raskerpåse i en låda i min garderob. Tittade på minst en rulle om dan när jag kommer hem från skolan. Ja, jag var fast så det sjöng om det! Filmerna är ju faktiskt underbara och han var ju såå fin den där Luke!

Jag försökte gissa hur gammal han var och hur gammal han skulle kunna tänkas vara när jag blev "gammal". Vet att jag kom fram till att han iaf inte skulle ha dött av ålderdom när jag blev i 20årsåldern.

Aftonbladet publicerar idag bilder på Luke och Leia, hur de ser ut idag. Som vanligt har de tagit bilder där man inte ser dem, helt enkelt. Iaf inte Luke. Vi kan kalla honom Mark, men det är lättare med Luke! Det är liksom svårt att se hur en människa ser ut från ett grodperspektiv.

Ok, jag vet att han inte alls är snygg idag. Såg honom i nån Hamiltonfilm för ett gäng år sedan och fick lite ont i hjärtat. Var var snyggingen??

1 kommentar:

moxelle sa...

ja visst kan man vara lite tokig ibland ! själv var jag 13 när Star Wars kom ut & jag föll som en fura för Luke ! han var ju söt som socker, och när han var olycklig ville jag bara hoppa in i filmen och krama honom glad igen ! jag samlade allt jag kunde hitta om honom, och filmen såg jag tio ggr på raken ! men redan i Rymdimperiet såg han lite annorlunda ut ... det gick rykten om att han hade skadat ansiktet i ngn olycka och fått plastikoperera ... (men det kan ju vara att han bara blev äldre, vissa killar förändrar ju utseendet enormt i åldern runt 25) . men nu, ja inte ser han ut som jag trott i alla fall . ser ut som vilken 60 åring som helst . besvikelse ... men unge Luke är fortfarande en pingla ! :-)