Sångerska och sångpedagog

fredag 8 april 2011

Ironi?

Har debatterat på nätet om Sara Vargas "spring för livet" ett antal gånger. Javisst, temat är jätteviktigt och jag tror många utsatta människor kan känna igen sig och röstar på den därför. Jag tycker däremot att låten är så banalt gjord. Det känns väldigt synd! Men men. Jag kanske är ensam om det. Det kanske är så. Jag är nog ensam om att inte gilla den för fem öre.

Kan dock inte låta bli att undra hur de tänkte när de klippte ihop reklamen för skivan.

Först ett klipp från hitten:
"och jag älskar livet, det får du inte ta ifrån mig..."
Sedan nästa låt:
"Förlåt mig älskling för att jag är som jag är"
och sedan åter gång till den där låten som är den kända:
"spring för livet, om du har det kärt".

Ursäkta att jag misshandlar dig, men jag är ju som jag är...

Här kan man lyssna själv, och då passar jag på att "gottgöra" min diss genom att göra reklam för skivan! ;)

Inga kommentarer: