Sångerska och sångpedagog

lördag 8 december 2012

Fiskrätt

I min kokaihop-app för nån månad sedan fick jag upp ett recept som lät så himla enkelt och bra. Det hade fått massor med kommentarer också så jag tänkte att om det är bara hälften så gott som folk säger så är det nog bra!

I ugnen står nu en form med torsk, herbamare och grädde. Jupp. Bara så. Enkelt. På spisen är potatisen snart färdigkokt.

Smakade lite på såsen, kunde inte hålla mig, och den var verkligen jättegod!! Hoppas även fisken blir god. Det är ju bra att äta fisk liksom!

Skriver ut receptet men om man hellre vill klicka på en länk och läsa kommentarerna kan man göra det här. Jag var tvungen att modifiera det lite eftersom grädden inte alls tänkte fisken i den form jag hade. Ökade då grädden och örtsaltet.

1 fiskblock, fryst. 400g.
1.5 tsk Herbamare örtsalt
3 dl grädde

Lägg fisken i en form med kanter högre än fisken. En inte så vid form är att föredra, läs ovan.

Häll på örtsaltet och toppa med grädden.

In i ugen på 225 grader i cirkus 50 minuter. (Jag har inte tagit ut min ännu så jag vet inte om det räcker, men jag hoppas!)

Servera med pressad potatis och något grönt!

Får återkomma med verdict lite senare.

Multitaskar för jag försöker förbereda min redovisning som jag ska ha nästa måndag då jag ska till SMI och beta av en rest!

*Tjohopp*

Inga kommentarer: