Sångerska och sångpedagog

söndag 2 december 2012

Dagens!

Fyller på lite från igår.

Igår sov nämligen Lovisa typ tre gånger i vår säng utan oss! Middagslurade lite där alltså. Olle lyckades natta henne och hon sov ungefär 50 minuter åt gången. Så himla duktig tjej! Idag blev det bara en gång men vi är glada ändå! Hon är ju fortfarande så liten, vår skrutta!

Det är ju också himlans mysigt när hon sover i ens famn, men ibland är det ju bra om det går att kombinera sovstunden för henne med nåt pyssel för mamma eller pappa!

Och mitt hår då.

Ja, det ramlar av. Fullkomligt flyyyyger av! Det sägs att man under graviditeten inte tappar lika mycket hår som man gör i vanliga fall men att det då istället ramlar av ett tag efter förlossningen. Jag är väl där nu antar jag. Det bara flyyyyyger av. Som sagt!

Det är tur att jag har så pass tjockt hår, annars skulle jag nog vara skallig nu! Vill inte riktigt klippa av det heller eftersom jag typ aldrig haft så här långt hår! Är riktigt nöjd med mitt tålamod! Har inte klippt av det sedan vi började planera bröllop. Toppat, såklart, men inte mer än så!

Idag testade vi Lovisas pulka! Taskig timing dock för hon var på väg att bli trött så det var bara lite poppis och då så länge Olle drog den. Sötnosarna mina! Sedan tog vi vagnen till affären och ja, det är ju väldigt speciellt att försöka ta sig runt med vagn när det är fullt av plogkanter och sånt "kul"! Det funkade iaf! Hoppas det funkar lika bra på onsdag när vi ska till stan för bebisknåd 2.0.

Igår kväll satte vi upp stakar och stjärnor i hela huset och imorse (...) blev det brunch med första ljuset tänt! Så mysigt! Idag passade vi också på att sätta upp utebelysning. Det enda bra med vintern är ju alla dessa ljus som lyser upp mörkret. Det enda som är bra med snön också, btw.

Nej, jag gillar inte snö och vinter. Nope. Har nog aldrig gjort det! Är ingen vintersportare och det kanske krävs att man iaf ska gilla att åka nån slags skidor för att uppskatta vintern? Jag var alltid så dålig på sporter när jag var liten och slalom har jag aldrig ens testat. Skulle ju ramla och slå ihjäl mig liksom!

Nu är klockan 22 och vi är på väg i säng. Man får lite annorlunda tider när man har skrutt! Hon styr!

Hoppas just DU också sover gott!

Puss och kräm.

Inga kommentarer: