Sångerska och sångpedagog

söndag 30 juni 2013

Vilken dag...

Sitter här och känner mig fånigast i världen! Idag tog vi nämligen bort ena sidan på Lovisas spjälsäng och ställde den (spjälsängen) bredvid vår säng. Tänkte testa om hon kunde sova i den, fast ändå bredvid oss! Det funkar ju inte riktigt annars...

Nu sitter jag då och bölar eftersom hon till slut, efter mycket bök och stök, somnade där. Jag fick halvligga ner i den och hålla om henne, men hon somnade efter ett tag. Hon sa inget, inga protester. Bara detta eviga bökande. Hon somnade iaf och vips! har min lilla tjej blivit större. Vips är hon längre bort från mamma.

Fånigt va?

Idag fick jag och Elin en liten utflykt till Sollentuna av alla ställen! Så här ser det ut på stationen där! Riktigt mysigt! Eller, mest sällskapet! Sollentuna var väl sådär. Ingen Christer Pettersson iaf! :)


När jag träffade mina kära igen möttes jag av detta! Älskar henne ofantligt mycket! Mammas knastjej!

När vi var på BVC sist frågade vår sköterska om vi hade nån potta. Ööööhh, nej, sa vi. Tyckte hon var lite för liten för det (och visst är det väl ändå rätt skööönt med blöja!? Behöver aldrig springa till toalett när man är ute på liksom!) men det var tydligen en fiffig sak att ha en sån, låta den bli kompis liksom!

Vi skaffade en! Den används på lite annorlunda sätt. Den används iaf! Förvaring till badleksakerna! Alltid nåt.

Inga kommentarer: