Sångerska och sångpedagog

tisdag 7 oktober 2008

paps.

Idag fyller han år. Egentligen. Slutar man fylla år när man är död? Om han hade levat hade han fyllt 61 idag. Det är ju för i helvete ingen ålder!! Herregud! Man ska inte dö när man är 58!

Jag saknar honom massor och det gör mej lite ont i hjärtat när jag misstänker att jag inte kommer hinna till någon kyrka för att tända ett ljus för honom idag. Är inte alls religiös men gillar ändå lugnet i kyrkan. Helst domkyrkan. Man är så anonym och får sitta där och vara ledsen om man vill, ingen bryr sej riktigt.

Måste hem och göra fint på graven snart, bara det känns helt bisarrt! Andra hösten nu. Knepigt. Tiden går så snabbt samtidigt som den kryper fram...

Har börjat fundera på en minnestatuering också. Ett hjärta eller någonting som kan ge mej en chans att plocka ut allt som snurrar i skallen och projicera det på något annat, som kan påminna mej när jag vill, som finns kvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej vännen, låter jätteguligt med tatueringen! Kan du kolla upp lite bilder och visa förslag? Så jag förstår precis. kram. Du kan maila till linda_nor@hotmail.com