Sångerska och sångpedagog

fredag 7 oktober 2011

Trött på min egen röst!

Japp! Verkligen. Säkert fler som är det, men ikväll är jag extra extreemt trött på min egen röst! Har pratat hela em/kvällen och ungefär upprepat samma sak exakt nio gånger! Var tvungen att fråga för att förvissa mig om att jag inte upprepade mig några gånger!

Är i full gång med mina jobb nu! 25 sångelever i veckan, (ojämnt) fördelat på fyra dagar! Full fart! Utvecklande and I like it! Lite trött idag bara efter den första "långa" arbetsveckan!

Igår kväll lyckades jag somna rätt snabbt! Låg inte och skruvade på mig i flera timmar och är såå glad för det! Kostade på mig sovmorgon till 11 också! Inte ens katterna väckte mig. När jag vaknade låg Ceasar och sov på Olles plats. De är så söta som vill hålla mig sällskap! Myspojkarna!

Just nu försöker jag klippa klorna på dem men det är inte så jättepopulärt just nu! Ceasar är sjukt stark när han inte är på humör! Förstår inte hur den lilla kattkroppen kan besitta så mycket styrka!

Imorn är jag ledig och dagen ska förhoppningsvis innehålla ett eller flera av dessa moment:

  • Dammsugning. japp. Nån som vill köpa lite katthår? Kan användas till att sticka strumpor (säkert!).
  • Tvätt. Kul va? Roligt efteråt när man har rena kläder och det luktar gott av tvättmedel!
  • Skriva på metodikarbetet! Wuhoo! Ska skriva lite fler arrangemang!
  • Planera mina sånginsatser till min skiva. Joråserru! Hjärnkirurgi-nivå på det där!
Just nu dammsuger Olle gamla soffan, en spekulant ska komma och titta på den imorn!

Och vi som skulle gå på teatern på lördag! Staffan Westerberg OCH Varanteatern-David Wiberg på samma gång! Vi hade dock lyckats köpa biljetter till en föreställning som inte fanns ( bugg i systemet, tack för det) så nu blir det inget då! Trist! Får gå en annan dag!

Puss och krääääm. Kul va!?  ;)

Inga kommentarer: