Sångerska och sångpedagog

söndag 10 april 2011

Väggen är klar!

Eller, all målning är klar! Nu håller vi på och lägger golv och det tar mycket längre tid än vad man kunna tro! Men det blir bra iaf!

Här är väggen! Alla som kan läsa streckkoder kan läsa vad det står! ;)

Det går sämre med mitt pluggande! Har tenta imorn på det svåraste av allt: Killrösten! Lustigt att det är så lurigt det där! Män är ju som dom är men att även deras röster ska vålla problem var väl intressant! Komplicerade varelser! 

Och det går som sagt lite dåligt. Är så omotiverad! Känns inget roligt! Jag vill ju undervisa! Hade Karin på besök igår och det gick jättebra! Kändes som ett lyckat monsterpass och jag hoppas hon också tyckte att hon fick ut något av det! 

Min egen hals är lite trött. Det funkar rätt ok att softa men om det ska eldas på något så känns det torrt och irriterat. 

Nu återgår jag till frågan "Vad behöver den manlige sångaren tänka på mellan sin första och andra passaggio?"

Hoppas alla haft en bra helg! 
 

2 kommentarer:

Lotta sa...

Nu blev jag nyfiken...vad står det?

Milla sa...

Det står "OC" (för Olle och Camilla!) =)