Sångerska och sångpedagog

onsdag 26 december 2007

Lutfisk= blääää!

Annandagen är sista dagen på julhelgen och den är snart över! Så också julen, följdaktligen..

Har varit i Täby idag. Jätteroligt att träffa kidsen. Och natta småttingarna! Blev lite stolt där ett tag när vi lyckats få dem att somna där de inte brukade göra det!

Men lutfisken...

Blir inte klok på det där! Sååå äckligt! Jag kan inte med konstistensen! Förstår inte varför man ska envisas med att äta sånt. Varför ska man överhuvudtaget torka fisken och dränka den i lut för att sedan koka den på nytt! Varför inte bara hoppa över den där processen?? Illa smakar det, eller, egentligen smakar det ingenting, man skulle mer kunna kalla det obehagligt bara! Vi tog en sväng förbi Max på vägen ner, vis av erfarenhet från förra julen, så jag svalt inte iaf! Men försöker ju få det att se ut som att jag äter mer än vad jag gör.. Jobbigt det där. Det är ju trevligt i övrigt.. C tyckte inte heller om fisken! Det är bra, haha! :P

Men jag har lax i kylen så imorn blir det återupprättelse för fisksläktet!

Inga kommentarer: